Book (II)

duminică, 1 mai 2011


Dupa lungi ezitari am reusit si eu sa termin " Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi" de Camil Petrescu.
Nu stiu de ce in ultima perioada citesc numai carti plictisitoare si neintelese.
Pot sa zic ca romanul este scris la persoana I, un roman in care scriitorul isi valorifica ca sa zic asa jurnalul sau de pe front si experientele lui traite acolo.
Pe mine nu m-a impresionat romanul, l-am inceput de luni bune dar abia azi de dimineata l-am terminat. Poate nu m-a atras tema aleasa, razboiul imbinata cu iubirea.
Nu prea o recomand daca nu va place sa cititi despre razboi, despre duritatea lui sau sa va confruntati cu Stefan, care traieste cu impresia ca a fost inselat. Desi este pentru BAC, nu imi face placere sa stiu ceva despre el pentru ca dupa parerea mea a fost greoi si uneori de neinteles.
Acum va las cateva citate:

"Nu vream sa cunosc pe nimeni, nu exista pentru mine decat femeia aceasta cu rochie de culoarea caisei, cu bratele goale, lungi si plinute, pe care in fiecare clipa eram ispitit sa-mi alipesc podul palmelor.
"


"A doua zi m-am mutat la hotel pentru saptamana pe care aveam s-o mai petrec in permisie. I-am daruit nevesti-mii inca o suma ca aceea ceruta de ea la Campulung si m-am interesat sa vad cu ce formalitate ii pot darui casele de la Constanta. I-am scris ca-i las absolut tot ce e in casa, de la obiecte de pret la carti... de la lucruri personale, la amintiri. Adica tot trecutul meu."

Ultimul citat repezinta chiar sfarsitul romanului.

Nota: 8,00